Dobra polska firma

W ramach polskiego JUGa robię ostatnio cykl promujący ciekawe polskie firmy – ciekawe głównie produktowo / technicznie.

Innymi słowy, firma powinna mieć własny produkt informatyczny, być w 100% polska (lub chociaż w większości udziałowców mieć polskich, preferencja jest, by była przez Polaków – a jeszcze lepiej w Polsce – założona).

Kilka takich znalazłem / znałem sam.

 

Codility

Jakiś czas temu podesłano mi linka do testu do rekrutacji – w Codility właśnie. Rozwiązanie jest ciekawe, odsiewa ludzi nie kodujących zanim dotrą do Twoich programistów. Jestem w trakcie ustalania, czy mogliby technicznie pogadać o tym, co robią.

Octawave

Polska chmura, na którą trafiłem podczas robienia porównania chmur (tak, wystawię, już mnie kilka osób pytało). Są benchmarki, które stawiają ich wyżej niż popularnego Amazona. Mają dobrą dokumentację.

JLupin

Serwer aplikacyjny napisany w JRubym, którego darzę sporą sympatią. Szefa firmy, Piotra Roga, można było spotkać na JDD, gdzieśmy sobie ucięli krótką pogawędkę o serwerze, jego założeniach i możliwościach. Ciekawe rozwiązanie, warto poznać.

 

Z tych trzech firm wziąłem pomysł na cykl. Zobaczymy, jak daleko to pójdzie. Potrzeba pomysłów na kolejne firmy. Polskie, produktowe (nie software house’y), ciekawe technicznie. 🙂 Mam już kolejną: Codewise. Macie kolejne, podajcie. 🙂

2 thoughts on “Dobra polska firma

Leave a Reply

